Sunday, April 5, 2020

I oddelenie- nastavnik Neda Grujovska- 06-10.04.2020


Англиски јазик за прво одделение
наставник: Неда Грујовска
2 часа неделно
06.04 – 10.04

Цели на часoвите:
·        Повторување изучени содржини од почетокот на учебната година преку игра
·        Читање нова приказна и претставување нови зборови (a bell, a mouse, a present, a cat, quiet, scared, collar)

*Не е задолжително принтање на вежбите, оставам на вас како ви е најзгодно да работите заедно со своите дечиња, може да се црта во тетратката по англиски јазик
*Сработените вежби ги испраќате на мојот мејл најдоцна до 12.04


Unit 5 – Pets
New story! Story number 5 J

The cat and the bell
Once upon a time there was a cat. A very very quiet cat. So, so quiet. He would sneak ever so quietly around the house. So, so quietly. Then suddenly…MIAOW. He pounced on a poor mouse.
All the mice in the house were so, so scared of the quiet cat…One day they had a meeting.
What can we do? Said brown mouse.
We can put a bell on the cat – said white mouse.
A bell – yes! A bell, yes, yes! – said the brown and the white mice.
But how can we put a bell on the cat? Asked brown mouse.
On a collar, said white mouse.
A collar – yes, yes, yes! Sat the brown and the white mice.
But how can we put a collar on the cat? Asked brown cat.
A birthday present! Said white mouse.
A birthday present! Yes, yes, yes! Said the brown and the white mice.
They were very happy and they took a very large bell and put it on a green, green collar!
They wrapped it in a red and blue paper and put in the cat’s basket. They put a note: HAPPY BIRTHDAY!!!
When the cat woke up, he was surprised!
A present! He said, let me see what is inside!!!
He unwrapped the present and saw a big bell, he tied it around his neck and walked around the house.
Ring a bell, ding ding ding…I like my present! – said the cat.
We like your present too! Said the brown and the white mice!
J

Задача (за родителите и дечињата)
·      
           Приказната се чита на македонски јазик за дечињата да разберат што се случило. Потоа, ја читате уште еднаш на англиски јазик споро. Ги повторувате сите случки по редослед и уште еднаш ги повторувате обележаните зборови на англиски.

Да се нацрта: a bell, a present, a mouse, a cat

 

No comments:

Post a Comment

Add caption